Najkorzystniejszą ofertę na budowę drogi do elektrowni atomowej na odcinku nr 2 złożyła Aldesa – ten wybór pozostaje aktualny. Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie od rozstrzygnięcia.
Chodzi o odcinek od drogi wojewódzkiej nr 213 do węzła Łęczyce na drodze ekspresowej S6.
GDDKiA spośród 11 ofert jako najkorzystniejszą wybrała propozycję konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones wartą niespełna 200 mln zł. To by la najtańsza spośród złożonych ofert.
Od rozstrzygnięcia odwołał się Mirbud, który złożył ofertę z drugą ceną licząc od najtańszych (207,5 mln zł). KIO oddaliła odwołanie, co oznacza, że aktualny pozostaje pierwotne wskazanie inwestora.
Odcinek, który ma powstać w ramach planowanego kontraktu będzie miał 15 km długości. Powstanie jako droga jednojezdniowa klasy GP wybudowana w nowym śladzie. W ramach kontraktu wybudowane zostaną ronda na przecięciu z drogami powiatowymi, przebudowane zostaną także istniejące drogi w miejscach gdzie zachodzi kolizja z nową trasą. Wybudowane zostaną jezdnie dodatkowe oraz infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
Wybrany wykonawca wybuduje również łącznik między droga powiatową w Łęczycach a droga ekspresowa S6 Leśnice – Bożepole Wielkie.
W ramach połączenia elektrowni atomowej z siecią dróg ekspresowych wybudowane zostaną dwa odcinki drogi. Drugi to fragment od Lubiatowa do DW-213. W tym przypadku
została już podpisana umowa z wykonawca, którym jest konsorcjum Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal.